Karanténě ZDAR!

Pokud by žil pan Tyrš, tak by se přesně možná toto v Sokolu říkalo 😊.

Jmenuji se Pavel Vidner a budu Vás provázet naší rubrikou pravidelného cvičení za času Covid-19, kde krom zajímavých cviků budete pravidelně inspirováni i nějakými recepty na dobrá jídla, která Vás zbaví nakoupených zásob.

O mně

Je mi 32 let a od dětství se věnuji prakticky všem sportům. V největší míře je to fotbal, který stále hraji a rekreačně provozuji také všemožné raketové sporty. Už při mých studíích na VŠTVS jsem se věnoval osobnímu tréninku a po dokončení školy jsem se tím začal i živit. Jako trenér pracuji již 13 let a momentálně působim jako Šéf trenér ve Factory Pro na Smíchově. Tímto dost o mě, léto je za dveřmi a my bychom se v těchto dobách měli snažit posilovat hlavně svojí imunitu a fyzické i psychické zdraví.

1. díl domácího cvičení

V dnešním 1. díle našeho domácího cvičení půjdeme ve stopách jedné z největších průkopnocí fitness, aniž by to ona sama v minulosti tušila. Od počátku svého života byla neúprostně fyzicky šikanována a byla nucena dřít od soumraku do úsvitu, kdy ji její trenérka dávala někdy i nesmyslné úkoly, ale vše bylo děláno v dobré víře pro zvýšení její fyzické kondice, aby se jí pak s první obutou kopačkou změnil celý život. V dnešním díle se tedy zaměříme na posilování podle všem velmi známe Popelky.

Přítah kbelíku v předklonu:
Posilujeme tím zadní stranu stehen, hýžďové svaly, široký sval zádový a mezilopatkové svaly

Uchopíme kbelík viz obrázek 1 a přejdeme do předklonu. Předklon provádíme tak, aby nám při něm zůstali ruce natažené, ale zároveň stále držíme kbelík pevně v rukách. Očima hledíme směrem dopředu ve směru pohybu a v hlavě si představujeme, že chceme jít přesně tam, kam se díváme. Nyní můžeme přenést těžiště lehce dopředu, jako kdybychom tam opravdu chtěli jít. Pokud jste pohyb provedli správně, tak se Vám kbelík sám lehce přizvedl od země a cítíte velmi intenzivně zadní stranu stehen a hýžďové svaly. Nyní můžeme začít kbelík přitahovat směrem na pupík viz obrázek 2, lokty tlačte směrem k tělu a stále se snažte držet tělo ve výchozí pozici. Cvik proveďte 15x ve třech séríích.

Mrtvý tah: Patří mezi nejkomplexnější cviky, při kterém zatížíte prakticky celé tělo.
Posilujeme hlavně hýžďové svaly, vzpřimovače, zadní stranu stehen

Začátek je stejný jako u předchozího cviku. Uchopíme kbelík viz obrázek a přejdeme do předklonu. Předklon provádíme tak, aby nám při něm zůstali ruce natažené, ale zároveň stále držíme kbelík pevně v rukách. Očima hledíme směrem na horu, protože tím směrem budem provádět pohyb. Je to podobné jako, když lezete na strom, protože tam taky koukáte směrem nahoru, aby jste viděli, kde je další větev a kolik Vám ještě zbývá. Váhu rozložíme do celých chodidel a začneme provádět pohyb kolmo vzhůru. V horní poloze se snažte tělo vytáhnout co nejvíc z kyčlí. Představte si, že si chcete stoupnout na špičky, ale nezvedejte chodidla. Pohyb proveďte 20x ve třech sériích.

Vytírání:
Posilujeme hlavně bříšní svaly a zadní stranu ramen

Když už je popelka rozcvičená, tak přejdeme do vzporu viz obrázek 1. Pohled opět směrem dopředu ve směru pohybu (nejedná se o záklon hlavy!). Zatlačíme špičky do země, abyste lépe a intenzivněji zapojili střed těla. Prsty u rukou roztáhneme a rovnoměrně se zapřeme o celé dlaně a vytahujeme se směrem nahoru tak, aby lopatky byly úplně od sebe. Pohyb vpřed provádíme po jedné ruce viz obrázek 2 a jdeme jen tak daleko, jak nás to pustí, aniž bychom začali zvedat špičky, propadat se v lopatkách a bedrech a předklánět hlavu viz obrázek 3. Nenechávejte zadek vystrčený nahoře. Bohužel si ho musíte vzít sebou. Zpátky se vracíme po stejné dráze. Cvik opakujeme 10x na každou ruku ve třech séríích a nebo tolikrát dokud nemáte vytřenej celej obývák.

Tak já doufám, že jste si to vytírání trošku zpříjemnili a že už snad všichni uznáte, že dokud Popelka nedostala první botu, tak měla opravdu těžkej život. Jak jse zmiňoval již na začátku, tak zde dávám jeden tip na dobré jídlo, které si po tom vytírání určitě zasloužíte.

Kari rizoti s kuřecím masem

100+1 recept jak se zbavit těstovin a rýže:

V dobách, kdy máme doma všichni tuny rýže a těstovin, sdílím recept, jak se toho zbavit. Jedná se o italské rizoto na kari s kuřecím masem aneb když nevíš, jestli máš chuť na Itálii, nebo na Indii.

Co potřebujeme na dvě porce:
200 gramů rýže na rizoto
Jedna velká cibule a nebo šalotka
250 gramů kuřecího masa
Kuřecí vývar ( muže být i zeleninový a nebo pokud nemáte vývar tak můžete využít vodu s bujonem, ale je to opravdu rozdíl.
3 stroužky česneku
3 deci bílého vína ( doporučuji dobré víno, protože já sám bych nikdy nevařil z toho, co bych sám pak nevypil 😀
Sůl
Pepř
Kari koření
Olej
Máslo

Postup:

Nakrájíme si najemno cibuli, česnek a kuřecí maso na kostičky.

Dáme si vařit vývar, protože rizoto musíme zalévat vroucím vývarem, aby se nepřestalo ani na chvilku vařit.
Maso si osolíme, opepříme a trosku posypeme kari a orestujeme ho na libovolném oleji. Mezitím si začneme dělat cibulku a česnek na másle. Pokud nemáte kvalitní pánev, tak přidejte trošku oleje, aby se vám máslo nepřipálilo. Až bude cibulka zpěněná, tak přidáme opláchnutou rýži a zalijeme deckou bílého vína. Zbylé dvě deci si nalijeme do skleničky a spokojeně si k tomu vaření sosáme 🙂

Za stálého míchání necháme víno vyvařit a pak osolíme, opepříme, přidáme kari a zalijeme vývarem tak, aby byla rýže ponořená. Nemusíte jí utopit. A takhle stále přiléváme a mícháme 15-18 minut než nám rýže změkne. Někdy v půlce vaření přidejte maso a těsně před koncem máslo kvůli krémovité konzistenci. Na konci dochuťte jěště podle potřeby a já vám gratuluji, protože jste se právě zbavili 200 gramů zásob rýže :-D.

Tak já doufám, že jste si příjemně zacvičili, dobře se najedli a pokud jste toho vína nezkonzumovali vííc než jsem psal a vidíte jěště stále celý text, tak bych Vás chtěl pozvat na příští díl, ve kterém se budeme věnovat další skvělě domácí činnosti, kterou je luxování a také dalším snad zábavným činnostem.